Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Inte enligt planerna

Av Susy - 15 oktober 2013 07:44


Igår åkte jag in till stan för att få laserbehandling, det gick enligt planerna en stund...sen fick hon syn på mina tår och fot (det har spridit sig lite)...

Sen gick inget enligt planerna!

Min väna, rara, snälla, lugna laserkvinna blev upprörd, rejält upprörd!

Trodde inte det var möjligt i hennes fall så jag blev nästan rädd.

Hon vankade fram och tillbaks, uppmanade mig att fara till läkare...ville tvinga dit mig...hotade med att följa mig dit osv.

Jag försökte streta emot, men hon var omedgörlig!

Så jag lydde...och åkte iväg till sjukhuset och den förhatliga akuten.

Konstigt nog så blev jag insläppt, trodde de skulle hänvisa mig till hälsocentralen idag istället, men när sköterskan såg min fot så tyckte hon det var bäst att en läkare tittade på den.

Så det bar in till en brits där...i gummistövlar...


Jag hade nämligen bara tänkt åka på laser och sen hem igen. Jag hade testat att gympadojorna gick på foten, men när jag skulle åka så insåg jag att det är lättare att få in foten i gummistövlarna så det fick bli så.

Men ja, på akuten är de väl vana med det mesta, slitna gummistövlar och gummistövel"doftande" strumpor är nog en baggis för dem ;)


Några sköterskor tog blodprov och blodtryck, det sistnämnda löpte amok.

Jag avskyr av någon anledning att ta blodtryck och var förstås arg och skärrad över att bara vara på akuten...igen...1,5 år emellan är på tok för nära inpå för mig!


Fick sen vänta in läkaren som typiskt nog var den samma som jag hade förra gången och det var mycket tydligt att han mindes mig (fast han låtsades ha fått uppgifterna från journalen), jag fräste tydligen till rejält angående ryggmärgsprovet ;)

Eller så är jag helt enkelt oförglömlig ;)

Nåja, han fingrade på min fot och ritade runt utslaget eller vad jag nu ska kalla det.

När sen svaret på blodprovet kom så visade det att jag hade infektion i kroppen och fick recept på antibiotika.

Han uppmanade mig att komma dit igen om utslaget spridde sig mera - jag kunde ju kolla efter det han ritat, så jag undrade om jag inte fick tvätta fötterna på länge nu då ;)


Receptet hämtades ut och jag blev riktigt glad när hon hörde upp ifall jag behövde lactofilustabletter eller något sådant, för ja, det behöver jag!

Hela jag slogs ut av antibiotikan sist, fick väl alla biverkningar som går att få!

Men jag förstår min kropp, den är inte ens van att få huvudvärkstabletter och så får den sånt där gift liksom!

Den slipper ju i alla fall kortisonet den här gången...


Första pillret är nu svalt och nu hoppas jag det går enligt mina planer, för nu planerar jag att min fot ska bli frisk fort!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards