Susy funderar vidare

Alla inlägg under april 2021

Av Susy - 24 april 2021 17:35


...och gråtit idag!


Först såg jag på ett program om brudar som sökte bröllopsklänningar och sen gifte de sig i dem också :´)


Sen såg jag på Vid din sida och den är ju bara så sorglig och bra.


Så det vart mycket gråt idag, men det är ju som vanligt det för en lättrörd :)

Av Susy - 13 april 2021 08:28


Jag får inte mycket från Ams nu pga av min halvtids pension (som inte heller är så hög) så man tycker ju att jag borde få ner skatten liksom.

Jag ringde till Skattebyrån för några veckor sedan och sa att de tog skatt av mig på den sista pengen jag fick från Ams under 2020.

Nej men det skulle de inte göra för de hade ett skattekort som varade fram till december 2021.

Jaha men så bra då sa jag och sökte efter arbetslöshetspeng för 3 månader bakåt.


Fick papper på pengen igår och där stod det att de tog ut skatt på min lilla, lilla peng...

Suck tänkte jag och efter en par ringningar hit och dit så ringde jag igen till Skattebyrån.

Där visade det sig att landskapsstyrelsen inte alls hade något skatteintyg för arbetslöshetspeng utan bara för min pension (jag har jobbat för landskapsstyrelsen i flera år).

Suck!

Felgjort av den förra jag pratade med på skattebyrån alltså...fast jag sa att det var för mitt Ams-bidrag liksom.

Nu borde det vara fixat, hoppas jag i alla fall och jag lär se det när jag orkar söka efter pengen igen.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards