Susy funderar vidare

Alla inlägg under februari 2020

Av Susy - 27 februari 2020 09:09


Två bloggar i samma månad!!

Det händer inte ofta mera :)


Jag tänkte blogga om mitt behov att vara ensam eller det är kanske inte ett behov, utan liksom en vilja.

Jag har inga problem med att vara ensam, det går hur bra som helst.

Men jag har inga problem med att träffa folk heller, det går också hur bra som helst.


Psykologen jag var till sa två gånger åt mig att eftersom jag är så ensam så behöver jag inte vara det, det går bra att söka upp Fixtjänst eller Emmaus och man kan göra det hur många gånger man vill...

Eh...jaha, men jag åker och handlar en gång per vecka och så åker jag till kyrkogården också.

Jag träffar oftast folk på dessa turer...det räcker liksom för mig.


Jag träffar även min brorsons barn rätt ofta, det ger mig så mycket.

Jag är liksom van med det...jag är rätt okej att umgås med liksom   

Och så har jag katt också, man är aldrig ensam med en katt i huset liksom.

Så nä, det är inga problem med mig att vara ensam....det är faktiskt riktigt skönt :)


Av Susy - 15 februari 2020 09:08


...så länge sen det var sedan jag bloggade igen!!!

Det har väl hänt en del, men inte så mycket att jag kommit ihåg att jag har en blogg också.

Eller jag kommer ihåg att jag har en eftersom jag går in och läser gamla bloggar alla dagar, men skriver i den gör jag mycket sällan som synes.


Visserligen snurrar mitt huvud hela tiden av diverse saker, men inte kommer jag på att jag kan blogga om dem eller så är det inte lämpligt material för bloggen.


Sen sist har jag varit på en mycket gråtig begravning, jag  har fortfarande väldigt svårt att förstå att Rubi är borta   


Jag har varit till psykolog 3 gånger, varav den sista gången var helt onödig eftersom hon bara upprepade det hon sagt tidigare, men jag hoppas det går att få heltidspension av det.


Livet går vidare, men det går inte så fort vilket är bra eftersom jag måste kunna hinna med också   


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards