Susy funderar vidare

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Susy - 11 december 2012 16:25


Idag har jag gjort lite ovanliga saker på jobbet igen.

Jag började med att göra smällkarameller inför en säsongsavslutning, sen observerade och försökte hjälpa till lite med teatret till skolans julfest.

Där ememellan klämde jag in lite vanligt datorjobb och sånt.


När jag kom hem så upptäckte jag att någon sett till att jag fått en betydligt bredare gång nästan hela vägen upp till huset :)
Vet inte vem, men misstänker en att en snäll ex-granne har haft vägarna förbi :)

Tack vem det än var!


Jag skottade sen resten av gången och även några drag på garageinfarten.

Jag bröt mig in i soptunnan som frusit fast, tog ett workoutpass fram till komposten...det var väldans mycket snö att pulsa fram i där...för att inte tala om att jag blev tvungen att nästan krypa under en en som hänger som en båge av alls snö. Överlever den vintern har det nog skett ett underverk!


Men det mest udda (för årstiden) jag har gjort idag är att beskära två buskar.

Det är ju inte riktigt det man förknippar med snö upp till knäna sysslor...men de har båda fått så mycket snö på sig som inte är avruskningsbar så jag blev tvungen att klippa av dem för att komma fram lite lättare på min gång till huset. De hängde alltså precis över där gången måste gå.

Få se om de överlever den behandlingen!


Nu ska jag göra lite mer normala saker som att fixa til något till middag och glo på tv...och adressera julkort!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards