Susy funderar vidare

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Susy - 4 maj 2011 07:29


....jag har ju en blogg jag ju  

Jag har tydligen glömt bort det några dagar nu, men så har det alltid varit. Ibland bloggar jag alla dagar, ibland blir det mer sällan.


I måndags började jag morgonen på ett dagis. Vi övade teater och när vi var klara fick jag en bunt varma kramar av de söta barnen.

Kan man börja arbetsveckan bättre? 


Igår på eftermiddagen kan man säga att jag gick från ytterlighet till ytterlighet, då besökte jag Ålands hemgård (ett privat pensionärshem).

Jag var där för att träffa dem innan ikväll så de visste vem jag är.

Vi ska midsommarkronsbindarkurs (himla långt ord det blev liksom), men det har inte kommit några anmälningar till den så jag antar att det inte kommer så många  

Vi ordnar kursen för att vi är rädda att kunskapen att binda kronor faller i glömska och det skulle vara hemskt.

Det är ju verkligen ett kulturarv att vara stolt över!

Och nog är det ju fint att kunna binda sin egen krona att ha vid dörren vid midsommar!

På tal om det...var är min krona?? Har lyckats komma ihåg att köpa papper till den, men var är själva stommen?? Måste gräva lite.


Nedan ser ni hur den såg ut för något år sen och ska se ut i år också.


   

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards