Susy funderar vidare

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Susy - 9 oktober 2011 11:56


När det inte känns hela tiden och när det liksom kommer och går så är det lätt att glömma.

Men jag borde tänka efter, göra lite mindre kanske.

Vänta, vila och känna efter.


Jag har en märklig förkylning i kroppen som varken bryter ut eller försvinner.

Oftast känner jag mej rätt okej, lite tröttare än vanligt och lite ondare och stelare i kroppen bara.

Sen kan det komma en hostattack eller nysattack helt utan förvarning. Hostan är inte så grov heller, utan låter mer som högfärdshosta.


Så det är kanske inte så konstigt att jag glömmer bort att det ligger där i kroppen och då är det lätt att göra för mycket på en gång liksom.

Jag flyttade just hammockdynor och sånt till vinterförvaring, det blev rätt mycket bärande och gående. När jag ändå var där så plockade jag fram ett bord som jag behöver och bar det rätt långt, det var tyngre än jag trodde.

Såg att det var mycket löv i en hängränna så jag tog bort det värsta så det inte ska rinna över kanterna nästa gång det regnar och sopade bort löv från en trappa.


Sen började jag hosta och hostade en lång stund och nu lät det inte som högfärshosta mera. Bäst att vila lite nu då och sen kanske bara göra en sak i taget när jag kör igång på nästa varv.


Det bästa skulle väl vara att förkylningen skulle bryta ut och sen kundejag få bli helt frisk, men jag har inte tid att bli liggande!

Får väl fortsätta så här, men ska försöka låta bli att glömma och ta allt i en lugn takt, lite i gången och vila emellan!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards