Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Susy - 6 november 2011 11:17


Smaka på ordet, kommunalare...

Visst känns det trist och byråkratiskt?

Min tid som kommunalare närmar sig i sakta mak 1 år.

Har jag blivit trist? Eller var jag det före rentutav??

Förresten, skrev jag sakta mak?? Hur tänkte jag då??

Jag har mestadels haft hur mycket jobb som helst under min tid som vik. kultursekreterarare och det har vart klart omväxlande :)


Men nu till saken, kommunalare låter rätt trist, men tusan så det kan bedra sig!

Under ett antal veckor jag hjälpt två veteraner i sammanhanget att ordna Jomala kommuns personalfest. De har gjort mest, men nåt finger hade jag med lite här och var.

Igår gick festen av stapeln och den var allt annat än trist!

Visst fixade vi en himla bra början till fest   , men de som gjorde festen var alla kommunalare som var på plats!

De var glada redan när de kom, humöret var på topp och det skrattades och sjöngs hela tiden.

Det var inga trista miner här inte :)

Och Per Nyberg är en pärla som musikmakare som bjuder på så mycket mer än bara sång   Han kan få de suraste att le.

Folk ställde glatt upp på lekar och bus, maten var underbar och humöret som var i topp redan i början nådde nästan taket när jag åkte iväg.

Jag var i vanlig ordning nykter och fast det var en skoj kväll så var det skönt att sätta sig i bilen och köra hem när gäsparna började tränga sig på lite väl ofta.

Men tusan så skoj det var...med lite hopp får jag stanna kvar att upp leva ännu en "trist", kommunal personalfest om ca ett år  


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards