Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Gäng

Av Susy - 16 april 2011 08:26


Igår blev jag uppmanad att samla ihop gänget och åka till Lappo på husmorssemester eller nåt liknande.

Det var värdhusvärden där som uppmande mej till det.

Gäng? tänkte jag

Jag har nog inget gäng mera....

Genom större delen av livet så har jag hört till nåt gäng, ja inte nåt sånt där brottsligt gäng    som gjort en massa dumheter, men kompisgäng i alla fall.

Många av gängen har mest idkat sig åt festande när jag tänker efter, så det är väl därför jag inte har nåt gäng mera kanske.

Blogg-gänget var väl det senaste, men bloggen las ju ner och gänget är rätt splittrat numera och umgås mest på facebook numera.


Vad säger ni?

Behöver man höra till nåt gäng?

Eller är det ok att vara en hemmaråtta (som jag) och bara umgås med vänner sporadiskt på riktigt och ofta på nätet?


 
 
Ingen bild

anpe

16 april 2011 08:39

Klart att det är OK! Måste väl jag säga som är likadan?

Susy

16 april 2011 08:59

Fint att vi är två då :)

 
Ingen bild

Pierre

16 april 2011 09:30

Nu har ni snart ett gäng som inte är med i något gäng :-)

Susy

16 april 2011 09:36

Jepp, kan bli ett bra icke-gäng det :)

 
Ingen bild

Eivor

16 april 2011 10:07

Den finns jo olika typer av gäng eller grupper. Jag är nog ingen gängmännisk men har ändå fungerat i grupper.Mest sånggrupper. Min kontakt med Novemberkören är viktig , även om idividerna växlar lite. Men nätverk fungerar också, som FB och bloggar.

Men mest skall man göra som man känner!

Ha en riktig skön helg Susy. Jag är på väg till Stockholm.

Susy

16 april 2011 19:33

Självklart ska man göra som man vill, jag blev bara förvånad över att jag inte tänkt på det tidigare, att jag är gänglös liksom :)

Hoppas du också får en skön helg i Stockholm!

 
Ingen bild

ammie

17 april 2011 07:09

Jag tror det naturligt blir så att man blir gänglös i vuxen ålder, man umgås ju liksom inte i grupp mera då. Utom på kalas och fester då förstås, men dom duggar inte tätt ska jag säja. Man umgås väl mera med nån åt gången, de gånger man nu lyckas umgås..... Kanske de som är med i juntor o dyl fortfarande umgås i grupp

Susy

17 april 2011 10:37

Ja du har nog rätt i det.
Hm...jag har aldrig varit med i en junta....

 
Ingen bild

ammie

17 april 2011 07:11

Och så klart är ju vilken umgängesform man föredrar helt ok, alla är ju olika och har olika tycke o smak

Susy

17 april 2011 10:38

Ja, tur är väl det...att alla är olika och har olika tycke och smak...annars skulle det bli trist!
Dej umgås jag gärna med, bara vi skulle ha tid och ork på samma gång nångång!

 
Ingen bild

ammie

17 april 2011 16:40

Samma här, men vi har ju inplanerat nu, fast det vågar man väl inte skriva då lär nåt hända. Tror du inte jag har feberstegring och är på g med förkylning idag?

Susy

17 april 2011 16:59

Nej tusan heller, det kan vi inte nämna högt!
Men va sjutton, förkylningarna kommer liksom hela tiden hos er...ska jag säga som har hostat och harklat mej hela dagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards