Susy funderar vidare

Alla inlägg den 7 april 2018

Av Susy - 7 april 2018 09:52


Jag bloggar igen :)


Nu gör jag det bara för att det hände så mycket igår att jag inte kan skriva om allt på facebook :)


Igår ser jag plötsligt en man som kommer gående över gården.

Va sjutton tänkte jag och gick ut på trappan.

Han kom gående tillbaks efter en stund och var helt klart på väg tillbaks till sin bil.

Jag ropade: - Vad gör du på min gård?

Han blev rädd när jag ropade för han trodde mitt hus var en sommarstuga och han hade bara sett det stora huset bredvid.

Han var svensk, därför misstänkte han nog en sommarstuga...ingen på Åland har en sommarstuga utan vatten bredvid. I så fall är man nog svensk :)

Nåja, han hade flyttat hit med sin familj (6 barn!!!) och sökte nu efter hus.

Jag glömde bort att säga att de nog inte skulle få köpa något ute på landet, det får man inte utan att ha hembygdsrätt nämligen.
Eller ute på landet får  man väl köpa, men då ska det vara inom bostadsområden och sånt.

Han var trevlig och bad om ursäkt så det fick väl vara okej då.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards