Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 27 december 2016

Julen kom och gick

Av Susy - 27 december 2016 11:27

Julen den kom och gick den...det gick fort också.


I år fick jag faktiskt  lite julklappar,  jag fick 2 på "jobbet" och sen fick jag en från Ammie eller från tomten stod det nog på paketet ;)

Jag fick en bukett med blommor också :)

Jag fick allt det på julaftonen och med den ständiga inbjudan på middag osv.

Jag övervägde det i år faktiskt...i några timmar...men sen blev jag hemma i alla fall.


Visst jag är ensam, men tillsammans med Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson går det faktiskt rätt bra :)

Fast visst skulle en katt underlätta en hel del...bara jag skulle kunna byta hus någon gång så...

Just nu får jag inte igång pannan i andra huset :(

Det borde finnas olja kvar, men pannan går bara i korta stunder :(

Tur att det inte är kallt ute i  alla fall.


Igår vaknade jag och mådde illa.

Jag lyckades få det att gå över, steg upp och gick på toa.

Sen skulle jag sätta på tv:n och sånt då, men det gick inte :(

Jag blev tvungen att svänga och gå och spy :( 2 gånger också :(

Jag avskyr att spy...

Resten av dagen var lugn och stillsam, orkade ingenting...eller jo, jag var tvungen att gå ut och sätta upp soptunnan som hade blåst omkull (nere vid vägen, den skulle tömmas), men annars var det väldigt lugnt.

Jag kunde äta, men åt inte mycket på förmiddagen.

Idag mår jag mycket bättre, inte helt okej, men ganska okej i alla fall.


Idag hälsade jag på Kisse :)

Hon har inte varit här på länge, men nu var hon här igen :)

Jag såg henne här utanför igår också, men då orkade jag inte hälsa på henne.

Hon blev glad att se mig och jag var glad att se henne också :)

Undrar var hon har varit nu liksom...nåja, hon är ju inte min så det ska jag väl inte bry mig om.


Länge sen sist jag skrev, får hoppas på bättring på den fronten.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards