Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Står någon på dig?

Av Susy - 28 juni 2013 07:44


I onsdags följde jag en vän som behöver lite hjälp över med Eckerölinjen till Sverige.

Vi åkte med halv 2 båten och det gjorde ungefär halva Sveriges pensionärer också.

Inget illa om pensionärer, men vad är det med dem och deras trängande???

Varför har de så himla bråttom??

För när de en gång trängt sig före så klarar de ju inte av att gå så fort...så vad var meningen?

Först är störst?

I sina försök att tränga sig fram så står de i princip på en och inte tusan kan man sätta en vass armbåge i sidan på dem heller för så gör man inte mot pensionärer om man har lite hyfs!

Om inte annat är man ju rädd för att de ska trilla omkull och bryta nånting!

Men de har inte någon hyfs...eller i alla fall inte de flesta av de som var på färjan i onsdags.

Det spelar ingen roll om de så går med rullator, de ska ändå vara först överallt, de är tydligen drottningarna på båten (kom just på att det bara var kvinnor som uppförde sig så här).


Det är oförskämt och egotrippat att stå på andra!

Varför är det så många som inte kan se att det finns andra människor i världen?

Att det finns andra som också vill komma fram, men inte känner att de måste trängas eller stå på andra för att göra det.

Varför måste man ta sig fram på andras bekostnad?

Varför måste man utnyttja sin makt för att trycka ner andra?

Tror du att du är bättre då?

Det är du inte! Det är bara du och ditt ego som tror det!


Det är inte så himla lätt alla gånger, men man måste stå på sig för annars kommer dessa maktgalna egotyper och klampar helt över en.

Började jag låta bitter nu?

Jag har träffat många sådana här typer och de är inte lätta att sätta sig emot när de sitter på en plats där de kan göra livet mycket surt för dig.

Och nu har jag slutat skriva om de svenska pensionärerna, men det antar jag att ni förstår.

Det är fasen inte lätt alla gånger men du måste stå på dig, annars gör någon annan det!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards