Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Inte enligt planen

Av Susy - 23 februari 2012 14:21


Den här veckan var så bra planerad och jag hade allt på grej...men tji fick jag igen då.

Man ska inte planera!!! Fast det måste man ju när det gäller jobb.


I måndags var jag ledig och det gick enligt planen....sen på tisdag jobbade jag hemifrån med att tvätta, borsta, vädra, vika, hänga klädesplagg från Böjsas.

Det gick också enligt planen, fast var enda en muskel värkte när jag var klar för dagen. Kändes att man gjort något liksom.


I onsdags skulle jag enligt planen fortsätta tvätta osv, men så blev det inte!

Kroppen sa stopp och jag var seg och trött.

Jag hade datorjobb jag behövde göra, så jag gjorde det istället och det tog ändå större delen av dagen.

Jag började må illa framåt eftermiddagen och jag blev tillsist så trött att jag måste lägga mej ner och somnade nästan direkt.


Idag, torsdag, var planen att jag skulle göra lite till tvättgrejer och sen åka in till stan och göra en bunt jobbärenden och även åka till jobbet ett tag.

Jag vaknade i morse och mådde ännu sämre. Det var definitivt inte enligt planen!

Jag tvingade i mej rostbröd och te och tänkte att kanske det bara är det att magen är tom.

Det var ingen god idé...mådde ännu sämre  

Vilade och trodde det skulle hjälpa, men nej.

Fick ont i huvudet och började frysa och satte på mej  mer kläder, hade nu dubbla lager.

Lade mej under duntäcket, men inte ens då slutade jag frysa.

Däremot somnade jag bort en timme och när jag vaknade kändes det lite bättre.

Jag har lyckats få i mej lite nyponsoppa och några salta kex. Magen mullrar, men det känns mer ok nu.

Inte helt bra och jag är rätt vek och svajig i skallen, men mår i alla fall snäppet bättre.


Imorgon, fredag, skulle jag vara ledig och eventuellt åkt iväg till Sverige, men det blir inte heller enligt planen   

Så nä, man ska inte planera så mycket....det går sällan enligt planen!

 
 
Ingen bild

ammie

23 februari 2012 16:15

Kan instämma med föregående!

Susy

24 februari 2012 08:06

Dumma bobbor :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards